کانون وکلای دادگستری استان یزد

0

۱۴۰۲/۱۱/۰۷

تلاش کانون وکلا برای صدور مجوز وکالت های تخصصی

تلاش کانون وکلا برای صدور مجوز وکالت های تخصصی

رییس کانون وکلای استان یزد: کانونهای وکلا قصد صدور مجوز وکالت های تخصصی را دارند.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل کانون وکلای دادگستری استان یزد، دکتر جعفری در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری استان یزد گفت: استقلال نهاد وکالت گوهری است که هیچ گاه نورش خاموش نمی شود و استفساریه های مجلس با امر صلاحیت سنجی و اعتبارسنجی علمی وکلا و کارآموزان در تضاد خواهد بود.
وی افزود: هر اقدامی که موجب سلب اعتماد مردم به نهاد وکالت شود، منفور، تخطی و نقض سوگند محسوب و ضمانت اجرای شدید انتظامی دارد.
جعفری بزرگترین سرمایه وکیل را اعتماد عمومی و اعتبار اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: حرفه وکالت در کنار حرفه قضاوت دارای ارزش و اعتبار است.

رییس کانون وکلای استان یزد با بیان اینکه وکیل و قاضی باید ملجا و پناهگاه مردم مایوس و رنج کشیده باشند ادامه داد: همه زیر پروژکتور و وجدان جامعه قراردارند، وجدان جامعه بیدار است و هیچ امری قابل پنهان نیست.

جعفری گفت: برخی برخلاف اصل تفکیک قوا درصدد تعرض به استقلال نهاد وکالت بودند که خوشبختانه سخنگوی شورای نگهبان از شکلی بودن سامانه کسب و کار و عدم خدشه به استقلال نهاد وکالت صحبت و اظهار امیدواری کرد.
وی ادامه داد: با استفساریه قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار عده قلیلی از نمایندگان قصد دارند احراز صلاحیت علمی کارآموزان را نفی و در مسیرصلاحیت سنجی و اعتبار سنجی مانع، ایجاد نمایند.
دکتر جعفری ادامه داد: هیچ نهادی به بهانه تحقیق و تفحص از کانون های وکلا، قطعا صلاحیت مداخله نداشته گرچه نظارت با مداخله تفاوت دارد، پس وضع شرایط برای کانون ها و وکلا و اتخاذ تدابیر اجرایی توسط مقام ناظر ورود در قلمرو و حریم نهاد وکالت و مداخله محسوب می شود.
جعفری به کارآموزانی که امروز به کسوت وکالت درآمدند گفت: سوگند پیمانی است بین شما و خدای شما، وکالت روحی دارد که آن صحیح العمل بودن است.
وی بابیان اینکه وکلا باید خود را به سلاح اخلاق، ایمان و علم مجهز کنند، ادامه داد: با حسن شهرت و صحیح العمل بودن می توانید اعتبار و اعتماد مردم را جلب کنید چراکه بزرگترین سرمایه وکیل اعتبار اوست.

روابط عمومی و امور بین‌الملل

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *