کانون وکلای دادگستری استان یزد

0

۱۴۰۱/۱۲/۱۸

مراسم گرامیداشت سالروز استقلال و هفته وکیل مدافع

غلامعلی دهشیری سه شنبه شب در آیین گرامیداشت هفتادمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و همچنین جشن نیمه شعبان کانون وکلای دادگستری استان یزد افزود: قاضی و وکیل حبیب یکدیگر هستند نه رقیب و هدف هر دو اجرای عدالت است و تعامل این دو به تعالی عدالت می انجامد.

وی ادامه داد: خوشبختانه هیات مدیره جدید کانون وکلای دادگستری استان یزد فعالیت خود را به صورت بسیار قوی آغاز کرد و با حضور این هیات مدیره جدید ان شاءالله طلیعه بسیار روشنی را خواهیم داشت و می تواند منشا اثرات بسیار خوبی برای دادگستری باشد.

رییس کل دادگستری استان یزد در ادامه گفت: در یازده ماه اخیر دو هزار و 390 وکیل در اداره ارشاد و معاضدت قضایی به صورت رایگان به مردم مشاوره ارائه کردند و بیش از 50 هزار نفر در طول این یازده ماه خدمت مشاوره رایگان گرفتند که قابل تقدیر است.

دهشیری افزود: 42 هزار نفر به صورت حضوری و بیش از هفت هزار نفر نیز به صورت تلفنی خدمت رسانی شدند و بیش از 17 هزار نفر در پرونده های حقوقی و افزون بر 12 هزار و 863 نفر در پرونده های کیفری مشاوره شدند و نتیجه این اقدام خداپسندانه وکلای دادگستری این بود که بیش از دو هزار و 655 دادخواست به دستگاه قضایی وارد نشد.

وی ادامه داد: از چالش های جدی دستگاه قضایی ورودی پرونده های جدید است که در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 11 درصد رشد داشته و برخی از آنها نیاز به اصلاح قوانین دارد و برخی نیز به دلیل تلاطم بازار و عملیات روانی در این زمینه است که باعث ازدیاد پرونده ها شده است و ان شاءالله در این زمینه آسیب شناسی صورت گیرد تا اصلاح شود.

رییس کل دادگستری استان یزد اظهار داشت: همچنین باید آسیب شناسی شود که یک وکیل چه تعداد پرونده در ماه می تواند متقبل شود و به عنوان مثال یک نفر در 10 ماهه امسال 215 پرونده را تشکیل داده و شخصی دیگر 195 پرونده و با توجه به افزایش ورودی باید آسیب شناسی شود و برخی از این پرونده ها به دلیل عدم پیگیری و یا مشابه بودن وقت قاضی را می گیرد و این اتلاف وقت فرصت قاضی را می گیرد و هرچند ما وظیفه داریم خدمت کنیم اما متعارف و لذا از هیات مدیره جدید کانون وکلای دادگستری استان یزد درخواست داریم در این زمینه با تعامل نسبت به آسیب شناسی اقدام شود.

دهشیری گفت: قانون برای عدم وقوع جرم در جامعه است و همچنین کلمه وکیل برای ایجاد اطمینان و آرامش است و 24 بار در قرآن کریم تکرار شده و لذا اوصاف وکیل باید بر همین منوال باشد.

🔹 خبرگزاری ایرنا

روابط عمومی و امور بین‌الملل

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *