کانون وکلای دادگستری استان یزد

0

۱۴۰۲/۱۱/۰۷

وکلا مدافع حقوق ملت هستند

وکلا مدافع حقوق ملت هستند؛
وظیفه اخلاقی وکلا، دفاع ازحقوق در حال تضییع ملت است.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل کانون وکلای دادگستری استان یزد، وکیل حمیدرضا ابوئی رییس کمیسیون کارآموزی

وکلای استان یزد در سیزدهمین مراسم تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری استان یزد با بیان اینکه وکیل دادگستری باید مستقل، شجاع و آزاده باشد گفت: وکیلی راستین است که بتواند از موکلینش، آزادانه دفاع کند.
ابویی در ادامه به تقسیم بندی جدید از موکلین پرداخت و افزود: سه نوع موکل وجود دارد که یکی با انعقاد قرارداد و پرداخت وجه، درخواست دفاع از حق خود را دارد؛ موکل دیگر هم داریم و آن مردم هستند که اگرچه قرارداد مکتوبی بین ما نیست اما وظیفه اخلاقی حکم می کند که از آنها دفاع و حمایت کنیم چرا که اگر حقوقدان بخواهد منفعلانه از کنار بحران ها و تضییعات حقوق شهروندی رد شود چه تفاوتی با یک کاسب دارد.
وی دیگر موکل را نهاد متبوع یعنی کانون وکلا عنوان کرد چرا که حمایت از جامعه مستلزم سرپا نگه داشتن نهاد وکالت و متولی اصیل آن یعنی کانون‌های وکلا است؛ اگر کانون وکلا مستقل نباشد حمایت از مردم نیز معنایی ندارد.
ابویی ادامه داد: خوشبختانه در کانون وکلای یزد به عنوان یک نهاد مدنی تشکل و ساختارهایی وجود دارد که در راستای صیانت از حقوق عامه و آزادی های مشروع همواره همراه و همپای ملت بوده است که من جمله این تشکیلات، اداره معاضدت قضایی، کلینیک حقوق شهروندی، کلینیک حقوق کودک و همچنین کمیسیونی به نام صیانت اجتماعی و دیگر کمسیون هاست که در راستای پاسداری از حقوق ملت تشکیل شده و به مردمی که در بحرانها نیاز به مشاوره و همراهی دارند کمک می کند.

امروز کارآموزان 1399 و 1400 بعد از گذراندن 18 ماه کارآموزی بعنوان وکیل پایه یک دادگستری و از اعضای رسمی کانون وکلای دادگستری معرفی شدند.

روابط عمومی و امور بین‌الملل

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *