کانون وکلای دادگستری استان یزد

0

۱۴۰۲/۱۲/۰۹

کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری با حضور جامعه وکالت

کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری با حضور جامعه وکالت

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد: اگر می خواهیم ورودی پرونده های قضایی کاهش یابد باید جامعه وکالت را در این امر گسترش دهیم .
به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل کانون وکلای دادگستری استان یزد ، اقبال در هفتاد و یکمین سالروز استقلال کانون وکلا بااشاره به شغل شریف وکالت گفت:‌همه وکلا این حس راداشته باشند که قاضی بعد از بازنشستگی این افتخار رادارد که وکیل شود.
وی با اشاره به اینکه وکالت نباید محدود به دادگستری باشد گفت: در ادارات ثبت ما دلالان بیشتر از ارباب رجوع هستند و این تاسف بار بوده چرا که بیشترین جعل و کلاهبرداری از همین افراد است.
‌اقبال گفت: ما باید وکلا را در کنار خود ببینیم و با این دید که این وکیل در جهت صدور رای درست به من کمک می کند.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به بخشنامه ساماندهی مشاورین املاک گفت:‌ چون دراین امر از حقوقدانان استفاده نشد و در قالب بخشنامه بود به طور کامل اجرایی نشد.
اقبال با بیان اینکه در کشورهای جهان اول فرد عادی حق عقد قرارداد ندارد اما در کشور ما افراد عادی در بنگاه، ملکی می خرند که بعدا متوجه تعارض مالکیتی آن می شوند افزود: اگر قانون خواهان کوتاه کردن دست دلالان است، باید وکلا به عنوان وکیل مدافع وارد بنگاههای تجاری شوند.
وی همچنین به هزینه های حق الوکاله اشاره کرد و گفت:‌ البته این مشکلات وجود دارد و خوب است قانونی باشد که در تجارت حضور وکیل اجباری شود وباید خانواده وکلای ما ، یک وکیل حقوقدان به صورت اجباری داشته باشند که حقوق شهروندی رعایت شود.

اقبال سواد وکالت را هم بسیار مهم توصیف کرد وافزود: سواد وکالت و قلم وکیل بسیار مهم است و متاسفانه برخی اوقات اشرافیت بر قوانین وجود ندارد وقلمی که باید با قوانین، متبحرانه چرخانده شود وجود ندارد.
وی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: ضربه هایی که چند دهه اخیر خورده ایم بدین علت است که جامعه حقوقی در این صحنه نقش نداشته اند و برخی قوانین مهم وضع نمی گردد که امیدواریم با حضور پررنگ در انتخابات این مهم اتفاق بیفتد.
وی در پایان یادی از گذشتگان این حرفه از جمله مرحوم کشاورز وسید ابوالفضل شهاب رضوی نمود.

روابط عمومی و امور بین‌الملل

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *