کانون وکلای دادگستری استان یزد

0

۱۴۰۰/۰۹/۰۴

آئین تکریم و معارفه

💠 آئین تکریم و معارفه رئیس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری استان یزد
۱۴۰۰/۰۹/۰۱

💠 مدیر داخلی اداره معاضدت قضایی کانون وکلای یزد:
چرخه خدمت‌رسانی متوقف نخواهد شد

🔹 به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، روز دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ آئین تکریم و معارفه رئیس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری استان یزد در محل این اداره برگزار شد.
در این مراسم محمدرضا خانی، مدیر داخلی اداره معاضدت قضایی کانون وکلای یزد در ابتدا ضمن خوشامدگویی به اعضای هیات مدیره، رئیس جدید اداره معاضدت قضایی و مدیر داخلی کانون و قرائت متن نامه‌ی رئیس سابق اداره معاضدت مبنی بر عدم حضور در این مراسم به علت بیماری، به ارائه توضیحاتی در خصوص تشکیل و فعالیت‌های این اداره از سال ۱۳۹۵ پرداخت و افزود: خوشحال هستم که در این مدت پنج سال توانسته‌ام خدمتی به جامعه وکلا داشته باشم؛ این چرخه خدمت‌رسانی متوقف نخواهد شد و ادامه پیدا خواهد کرد.
خانی با اشاره به فراهم‌نمودن یک فضای راحت و ایده‌آل برای حضور همکاران و مراجعه‌کنندگان، بیان داشت: ارائه خدمات اداره معاضدت به صورت مشاوره‌های حقوقی و وکالت‌های معاضدتی و تسخیری می‌باشد که مشاوره حقوقی رایگان به صورت حضور دو تن از همکاران وکیل برای هر ارباب رجوع به صورت تخصصی انجام می‌شود، البته در ایام کرونا این مشاوره‌ها به صورت تلفنی انجام شده است. وی در مورد وکالت‌های معاضدتی گفت: درخواست‌های مردم در طول هفته دریافت و پس از بررسی‌های اولیه و تشکیل پرونده در صورت رعایت تمام شرایط به کمیسیون عرایض ارجاع می‌شود که در نهایت وکیل مرتبط با پرونده معرفی خواهد شد؛ همچنین درخواست‌های معرفی وکیل تسخیری از تمام مراجع قضایی استان به کانون یا اداره ارسال می‌شود که پس از تشکیل پرونده به صورت تخصصی وکیل مرتبط با اینگونه پرونده‌ها معرفی خواهد شد.
مدیر داخلی اداره معاضدت قضایی کانون در پایان اظهار داشت: در کنار فعالیت‌های اداره، کلینیک حقوق شهروندی نیز به ارائه خدمات به عموم شهروندان می‌پردازد که استقبال مردم از کلاس‌های آموزش حقوق شهروندی قبل از شروع کرونا بسیار خوب بوده است و امیدواریم شرایط برگزاری کلاس‌های حضوری در آینده فراهم شود.

💠 دکتر زارع در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای یزد:
همکاری با اداره معاضدت، عشق به حرفه وکالت و اهمیت نهاد وکالت است

🔹 دکتر علی زارع مهرجردی، رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد ضمن خوش آمدگویی به حضار و تشکر از دکتر هاشمی باجگانی در قبول این مسئولیت، از ریاست قبلی جناب آقای عباسی و مدیر داخلی اداره معاضدت و تمام همکاران وکیل که در این مدت با اداره معاضدت قضایی کانون همکاری داشته‌اند، قدردانی نموده و برای آقای عباسی آرزوی سلامتی کرد.
دکتر زارع گفت: خدمات معاضدتی طبق قانون وکالت و لایحه استقلال کانون وکلا یکی از تکالیف کانون وکلا در هر استان است که منظور از وکالت معاضدتی یعنی تعیین وکیل برای افرادی که به صورت عادی دسترسی به وکیل ندارند، در واقع وکالت معاضدتی محل تبلور و تحقق حق اخذ وکیل طبق اصل ۳۵ قانون اساسی می‌باشد.
وی خدمت در این اداره و همکاری با آن را از یک جهت تکلیف و عدم ادای آن طبق آئین‌نامه لایحه استقلال تخلف دانست و از یک جهت دیگر نشان دهنده عشق به حرفه وکالت و اهمیت نهاد وکالت معرفی نمود، بنابراین اداره معاضدت حلقه اتصال بین کانون وکلا و جامعه است و اگر این اداره در ارائه خدمات موفق عمل نماید، شناسایی کانون در جامعه و پذیرش نهاد وکالت در بین آحاد مردم بهتر و بیشتر محقق خواهد شد.
وی اظهار داشت: می‌دانیم راه‌اندازی و تاسیس یک مجموعه کار مشکلی است، فلذا از تلاش‌های جناب آقای عباسی و همکاران ایشان تشکر می‌نماییم. وی افزود: هم‌اکنون از نظر ساختار و تشکیلات، اداره خوبی سازماندهی شده است که امیدواریم در دوره جدید به توسعه و تعالی مورد نظر خود برسد.

برخی اظهارات نتیجه‌ای جز انشقاق و شکاف بین نهاد وکالت و همکاران نخواهد داشت

وی دکتر هاشمی را دارای اخلاق حسنه، استاد برجسته و فعال در انجام امور صنفی معرفی نمود.
دکتر زارع مهرجردی ضمن انتقاد از بعضی از افراد که تقسیم‌بندی‌هایی از وکیل از جمله وکیل دانشگاهی و غیردانشگاهی انجام می‌دهند، اظهار داشت: اینگونه اظهارات نتیجه‌ای جز انشقاق و شکاف بین نهاد وکالت و همکاران نخواهد داشت؛ وکیل اگر علمی نباشد یعنی فن و هنری را بلد است ولی علم آن را ندارد و شاید بر اساس غریزه دفاعی در دادگاه داشته باشد، در صورتیکه وکیل باید ارتباط خود را با دانشگاه و علم حفظ نماید و همیشه در حال یادگیری و آموزش باشد و اکثر مدیران نهاد وکالت سابقه دانشگاهی دارند و دکتر هاشمی نیز در ابتدای تشکیل کانون وکلای یزد، عضو کانون نبود‌ه است ولی همیشه همکاری صنفی خود را با کانون در برگزاری اختبارهای کتبی و شفاهی داشته است. وی بیان داشت: شاید انتقادهایی بیان شود که چرا به این حرف‌ها پاسخ داده نمی‌شود که در پاسخ باید بگویم من شخصاً فرد صبوری هستم و از طرفی این حرف‌های غیرعلمی و غیرعقلانی جایی برای پاسخگویی ندارد و وکیل باید عقلانیت در بیان و قلم داشته باشد، اگر بنا باشد هر حرف غیر موجه با عدم جسارت و شجاعت بیان شود، جایی برای پاسخگویی وجود ندارد.

خدمات اداره معاضدت منحصر به این ساختمان نباشد

دکتر زارع توصیه نمود: در دوران جدید، خدماتِ اداره معاضدت منحصر به این ساختمان نباشد و در سطح استان توسعه یابد از جمله در دادگستری‌های استان و زندان و سایر مراکزی که نیاز به خدمات حقوقی وجود دارد؛ این پایگاه و جایگاه را از مدت‌ها پیش از دست داده‌ایم، باید بدانیم معاضدت اعتباری برای نهاد وکالت بوده و باعث می‌شود دسترسی مردم به خدمات وکالتی بیشتر گردد.
وی از ارائه خدمات مشاوره حقوقی به مددجویان زندان در ماه جاری خبر داد و گفت: شروع برنامه با اعضای هیات مدیره خواهد بود و در ادامه اداره معاضدت با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مشخص متولی آن خواهد بود.
دکتر زارع به همکاران توصیه نمود وکالت معاضدتی را به چشم تکلیف نگاه نکنند و با اشتیاق ویژه و همان تلاشی که برای پرونده‌های عادی دارند این پرونده‌ها را پیگیری نمایند که منتی در این کار برای مردم وجود ندارد.
وی در پایان از اداره معاضدت قضایی و دادسرای انتظامی کانون خواست بر پرونده‌های وکالت معاضدتی نظارت نمایند و با معدود تخلفات طبق ماده ۷۸ آیین نامه لایحه استقلال برخورد انتظامی شود و همچنین از موکلین و وکلا نظرخواهی شود تا کارها در مسیر درست آن پیگیری شود.

💠 دکتر هاشمی باجگانی، رئیس جدید اداره معاضدت قضایی کانون وکلای یزد:
شعار کانون برای کانون محقق شده است

🔹 در آئین تکریم و معارفه رئیس اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری استان یزد، دکتر سید جعفر هاشمی باجگانی ضمن تشکر از تک تک اعضای هیات مدیره به جهت حضور در این مراسم گفت: در مدت زمانی که بنده در جریان کار هیات مدیره فعلی کانون بوده‌ام، به اعتقاد بنده شعار کانون برای کانون محقق شده است و تلاش اعضای هیات مدیره دوره سوم در راستای حفظ شان و جایگاه کانون بوده است که در این مسیر جانفشانی، از خودگذشتگی و هزینه نموده‌اند و این واقعاً قابل ستایش است.
دکتر هاشمی از تمامی دست‌اندرکاران این اداره به ویژه از آقای عباسی، رئیس سابق اداره؛ آقای خانی، مدیر داخلی اداره و سایر همکاران وکیل، آقایان سلیمانی، زمانی و کاظمی تشکر و قدردانی نمود و افزود: می‌دانیم چقدر برای تشکیل و اداره چنین سازمان و ساختاری زحمت کشیده شده است.
وی اظهار داشت: از همه شما دوستان عزیز استمداد می‌طلبم کمک کنید، دعا کنید و ما را همراهی نمایید تا بتوانیم خدمتی ارائه نماییم؛ سِمَت، منصب و مقام در صورتی ارزشمند است که همراه با آن و بالتبع آن خدمت‌رسانی صورت پذیرد و الّا جز تکلف و مشکلات بعدی چیزی به همراه نخواهد داشت و امیدوارم خداوند کمک نماید تا بتوانم به مردم و همکاران وکیل خدمت نمایم. وی در پایان اعلام نمود جلساتی با دوستان برگزار خواهد شد تا ضمن آسیب‌شناسی مشکلات، راهکارهایی از جمله راهکارهای ریاست کانون برنامه‌ریزی و عملیاتی شود.

روابط عمومی و امور بین‌الملل
https://telegram.me/YazdBarir

صفحه اصلی

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *